Kodėl ir kada reikia poliruoti automobilį?

Detailingas gali pasirodyti kaip nesuprantamas dalykas dažnam vairuotojui, tačiau iš tikrųjų gana lengva suprasti jo esmę. Taigi, šiame įraše pakalbėsime apie pageindines temas, pavyzdžiui, kas yra poliravimas, pačia savo esme; jo nauda, rizika ir tai, kaip dažnai reiktų poliruoti automobilį.

Kas tiksliai yra automobilių poliravimas?

Jį galima apibendrinti taip: naudojant skystas abrazyvias medžiagas, tepamas paprastai ant minkšto pado arba aplikatoriaus, mechaninio poveikio (rankos ar poliruoklio) pagalba, nušlifuoti labai ploną lako sluoksnį iki įbrėžimų, kol jie taps nematomi.

Ne įbrėžimai yra pašalinami, kaip teigia daugelis detailingo specialistų, bet tiksliau pasakius, iki įbrėžimų nuskutamas mikroskopiškai plonas lako sluoksnis, todėl paviršius tampa lygus. Taigi, kai paviršius yra išlygintas, šviesa atsispindi be kliūčių ir sukuria veidrodinį atspindį.

Kokia yra poliravimo nauda ir rizikos?

Nauda

Poliravimas iš esmės yra kosmetinė paslauga - pagerina automobilio išvaizdą ir žymiai padidina blizgesį. Nupjauna išblukusį, oksidavusį laką iki blizgaus, nepažeisto lako sluoksnio ir automobilis spindi it veidrodis.

Yra ir kitas - funkcinis arba techninis aspektas. Pašalinti laką ėsdinančius elementus, pavyzdžiui, užleistas stabdžių dulkes, dervas, mineralines nuosėdas nuo lietaus ir kieto vandens, paukščių išmatas ir vabzdžių liekanas, giliai įsiskverbusius į automobilio laką galima tik poliruojant. Daugelis šių nešvarumų laikui bėgant nuo aplinkos poveikio, temperatūrų svyravimų bei kitų veiksnių, gali įsiterpti į laką ir sąveikaudami su juo visiškai suėsti ne tik automobilio laką, bet net dažus ir galiausiai metalą.

Rizikos

Pirmiausia, yra nupjaunama dalis automobilio lako, kurio nebus įmanoma atkurti. Taigi, jei nupjaunate daugiau nei reikia įbrėžimams, oksidacijai ir kitiems nešvarumams pašalinti, netenkate dalies apsauginio lako sluoksnio, todėl automobilis bus mažiau apsaugotas nuo UV spindulių ir kitų žalojančių veiksnių.

Tačiau tokią riziką galima lengvai suvaldyti naudojant dažų storio matuoklį prieš poliravimo pradžią ir paties poliravimo metu. Tai padeda nepadaryti klaidų prieš pradedant poliruoti, kai ant automobilio beveik nelikę lako.

Antra, dėl nešvaraus automobilio paviršiaus kyla taip pat nemažai pavojų. Jei automobilis prieš poliravimą nebus tinkamai nuplautas, poliravimo pade tikrai susikaups nešvarumai, kurie suksis daugiau nei 3000 apsisukimų per minutę ir braižys laką. Be to, jei nekontroliuojate ant pado likučių (nupjaunamų mikroskopinių lako gabalėlių) dažnai jo nevalydami, jie taip pat braižys automobilį. Rizika sugadinti automobilio laką tikrai yra ir nereikėtų jos nepaisyti, tačiau jei darbus atlieka detailingo specialistas rizikos yra sumažinamos iki minimumo.

Kaip dažnai reikia poliruoti savo automobilį?

Klausimas, kaip dažnai reiktų poliruoti automobilį, labai priklauso kokiomis sąlygomis ir kaip intensyviai yra naudojamas automobilis, taip pat nuo savininko norų ir finansinių galimybių. Automobilio poliravimas gali ne tik žymiai pagerinti jo išvaizdą, bet ir padėti pašalinti lako ėsdinimą sukeliančias medžiagas, kurios gali negrįžtamai sugadinti laką ir dažus. Dėl šių priežasčių kasdien naudojamą automobilį rekomenduojama poliruoti maždaug kartą per metus.