
Kas yra keraminės dangos, vaškai ir konservantai?
Iš esmės automobilinės dangos yra cheminiai produktai, skirti automobilį padengti apsauginiu sluoksniu, pagerinti išvaizdą, suteikti blizgesio, užmaskuoti smulkius defektus (dažniausiai tai daro vaškai) ar palengvinti automobilio plovimą. Tačiau toks apibrėžimas neapima skirtingų dangų tipų, todėl šiame tinklaraščio įraše pabandysime tai išsiaiškinti ir tuo pačiu panagrinėti, kokia danga automobiliui būtų geriausia.
Dangos nėra vienodos
Nors visos automobilių dangos daugiau ar mažiau atlieka tą pačią užduotį, tačiau vienos ją atlieka geriau, kitos tarnauja ilgiau, trečios yra blizgesnės, sunkiau dengiamos, o dar kitos tiesiog geriau kvepia. Ar dėl to vienos dangos yra geresnės už kitas? Na, priklauso nuo to, ko jūs ieškote. Panagrinėkime įvairias dangų rūšis atidžiau.
Automobilių vaškas
Automobilių vaškas tikriausiai yra labiausiai paplitusi danga, su kuria susiduria žmonės. Ji egzistuoja jau seniai ir vis dar yra įprastas būdas apsaugoti automobilio išorę. Tačiau nuo XX amžiaus pradžios automobilio vaško sudėtis ir samprata, kas yra vaškas, o kas ne, labai pasikeitė.
Anksčiau žmonės naudojo natūralius gyvūlinės kilmės riebalus, aliejų, bičių vašką ir kitas panašias medžiagas, kad apsaugotų savo transporto priemones ar lėktuvus. Nors vaškų veikimo principas nesikeičia, tačiau šiuolaikiniai vaškai dažnai sudėtyje turi stiprių tirpiklių ir sintetinių polimerų. Taip pat pasikeitė jų konsistencija - gali būti skysti, pastos pavidalo ar kieti. Tiesą sakant, jie labai mažai turi ką bendro su klasikiniais XX amžiaus pradžios vaškais. Dabar jie yra daug patvaresni, atsparesni chemikalams, ilgaamžiai, labiau hidrofobiški ir, svarbiausia, daug geriau atrodo nei jų „natūralūs“ atitikmenys.
Kiek laiko išsilaiko vaškas?
Natūralus vaškas dažniausiai nėra labai ilgaamžis, tačiau kalbant apie automobilių vaškus, asortimentas yra milžiniškas ir vaškų savybės skiriasi. Galima naudoti natūralaus karnaubo vašką išsilaikantį daugiausia porą mėnesių ar vašką su sintetiniais polimerais išsilaikantį iki metų.
Kada reiktų naudoti vašką?
Karnaubo ir kiti natūralios kilmės vaškai nėra patys hidrofobiškiausi ir ilgaamžiškiausi. Tačiau šie natūralūs vaškai yra geri tuo, kad jie suteikia automobiliui gilios, sodrios, labai blizgios išvaizdos efektą ir puikiai užpildo smulkius įbrėžimus. Vaško tepimas arba vaškavimas kai kuriems vairuotojams gali būti puikus terapinis užsiėmimas. Bet jei nesate didelis vaško tepimo mėgėjas arba tiesiog ieškote produkto, kuris būtų labiau ilgaamžiškas, hidrofobiškas ir gilaus blizgesio, tuomet vertėtų rinktis keramines ar nano dangas.
Keraminės ir nano dangos
Vadinamosios keraminės ir nano dangos - tai dalykai, apie kuriuos šiais laikais visi kalba detailingo srityje. Pirmiausia, pavadinimai keraminė danga ir nano danga yra klaidingi arba, veikiau, madingas žodžių junginys. Nano turėtų reikšti, kad dangoje yra „nanotechnologijų“. Gana sunku suprasti, ką tai reiškia, nes viskas susideda iš mažų dalykų, vadinamų atomais, kurie sudaro didesnius junginius, tokius kaip molekulės. Taigi, priešdėlis nano gali būti tiesiog vertinamas kaip rinkodaros triukas, panašiai kaip žodis keramika.

Keramika - tai medžiaga, kuri yra neorganinė ir nemetalinė: trapi, kieta, gniuždant tvirta, atspari chemikalams, nerūdijanti, atlaikanti aukštą temperatūrą. Automobiliams skirtose keraminėse dangose yra kietų cheminių junginių, kurie ištirpinami tirpikliu ir vėliau sukietėja padengus automobilį. Reiktų pabrėžti, kad keraminės dangos yra skirtingo ilgaamžiškumo. Kaip tai? Na, vienos keraminės dangos yra vandens pagrindu, purškiamos ir turi tik nedidelį kiekį keraminių medžiagų, tokių kaip SiO2, o kitose yra daug kietų junginių, tokių kaip SiC arba SiO2, ir jos yra daug ilgaamžiškesnės. Jei dangoje yra tam tikras kiekis keraminių medžiagų, ji gali būti pažymėta kaip keraminė, nors ir nesuteiks labai ilgalaikės apsaugos. Paprasčiau tariant, jei dangoje yra 1% keraminių medžiagų ir ji tarnauja 1 mėnesį, ji gali būti ženklinama keramine, kaip ir danga, kurioje yra 70% keraminių medžiagų ir kuri tarnaus daug metų.
Kiek laiko tarnauja keraminės/nano dangos?
Paprastai keraminės dangos yra ilgaamžės, labai patvarios, dažniausiai tarnauja nuo 6 mėnesių iki 5 metų, priklausomai nuo to, koks produktas naudojamas bei kaip ir kur važiuojama automobiliu.
Kada reiktų naudoti keraminę/nano dangą?
Pagrindinė keraminių dangų problema (kaip ir kitų dangų) yra ta, kad jas užkemša mineralinės nuosėdos iš vandens. Kai danga užsikemša, išnyksta jos hidrofobiškumas. Todėl reikia gana dažnai plauti rūgštiniais šampūnais, nes rūgštiniai šampūnai puikiai šalina vandens dėmes, tačiau dauguma plovyklų to nesiūlo.
Taip pat verta paminėti, kad dangą padengti gana sunku ir netinkamai užtepus ant automobilio bei joms sukietėjus, gali prireikti poliravimo. Galiausiai, dauguma ilgaamžių keraminių dangų yra gana brangios.
Konservantai
Yra dangų, vadinamų konservantais. Konservantai gali būti pavadinta beveik bet kuri danga, nes ji uždeda apsauginį išorinį sluoksnį. Tačiau, kalbant apie detailingo terminologiją (kuri kartais būna paini ir įvairialytė), konservantai dažniausiai yra dangos, sudarytos iš sintetinių polimerų (dirbtinių cheminių junginių), kurių sudėtyje nėra keramikos ir vaško. Juos naudojant ant automobilio kėbulo yra sudaromas hidrofobinės apsaugos sluoksnis.
Kiek laiko tarnauja konservantai?
Konservantų patvarumas labai skiriasi, tačiau dažniausiai jie yra arba gana paprasti, pigūs ir trumpalaikiai (2 sav. - 2 mėn.) arba santykinai ilgaamžiai (3-12 mėn.), blizgūs ir brangesni.
Kada reiktų naudoti konservantus?
Konservantai gaminami labai patogių formų naudoti, pavyzdžiui, purškiami. Paprastai jie gali būti vertinami kaip moderni alternatyva klasikiniam automobilių vaškui, ta prasme, kad jie suteikia vidutinę apsaugą ir puikią išvaizdą, tačiau nėra tokie efektyvūs kaip tikros keraminės dangos.
Konservantus rekomenduojame žmonėms, norintiems gero kokybės ir kainos santykio tarp keraminių dangų ir vaško: saugiai, smagiai ir lengvai dengsite, turėsite gerą apsaugą ir blizgią išvaizdą.
Santrauka
Vaškas, keraminės ar nano dangos, konservantai - visi kažkuo panašūs. Jie apsaugo automobilio išorę ir pagerina jo išvaizdą. Tiesa, jie nėra vienodai blizgūs, ilgaamžiai ar hidrofobiški, tačiau jie skirti tam pačiam tikslui - apsaugoti automobilį nuo oro sąlygų, UV spindulių, paukščių išmatų ir kitų nešvarumų, galinčių ėsdinti ir pažeisti automobilio laką.